Vi är ju ganska många som dagligen försöker förlita oss på Skånetrafiken för att ta oss till och från jobb och studier.
Men just nu är det ganska svårt att lita på Skånetrafiken. Snö, kyla och en bristfälligt fungerande tunnel i Malmö gör att tågtrafiken för närvarande påminner om en Tati-film där resenärerna blir frustrerade Woddy Allen-karaktärer. Busstrafiken flyter dock på hyfsat.
Men det jag tycker är märkligt är att Skånetrafiken verkar hålla sig helt borta från de sociala medierna. Facebook och Twitter borde ju vara utmärkta kanaler för en snabb och effektiv dialog med resenärerna i dessa tider.
Men icke. Söker man efter Skånetrafiken på Facebook så hittar man bara ett antal mer eller mindre humoristiska grupper som ger utlopp för resenärernas ilska och frustration:
* Skånetrafiken - Makes people walk.
* Skånetrafiken goes "vi glömde att det snöar varenda jävla år" 2010
* Vi som HATAR Skånetrafiken!!
* Skånetrafiken är inte okej
* Vi som är trötta på att aldrig komma i tid med Skånetrafiken!
* Vi bojkottar Skånetrafiken (så ofta vi kan)!
* Alla vi som vill knuffa Skånetrafiken framför tåget
* Missnöjd med Skånetrafiken
* Skånetrafiken NejNej
* Skånetrafiken SUGER!
Det är minst sagt märkligt att ett så pass stort, och för samhället viktigt, företag som Skånetrafiken inte utnyttjar de moderna medier som finns till förfogande för att kommunicera med sina kunder.
Så ett gott råd till Skånetrafiken är att omgående lägga upp ett Facebook-konto och låt SAS fungera som en förebild. För SAS är duktiga på Facebook.
Tack Jörgen för morgonens första skratt!! :-)
SvaraRaderaSå sant. Gissar också att många resenärer bidar sin tid på tågen med diverse sociala medier i sin telefon och bör därför vara en grupp som är lätta att nå.
SvaraRadera