tisdag 5 februari 2013

KÖPENHAMN-MALMÖ OCH FAMILJEN HELSINGBORG

Såg att Köpenhamn och Malmö skippar Öresunds-regionen i internationella marknadsföringssammanhang och numera istället säljer in sig som "Copenhagen-Malmö Region". Klokt! Köpenhamn är det enda kända platsvarumärket i vår region.

Allt medan Helsingborg och kommunerna i Skåne Nordväst fortsätter att försöka sälja in sitt fjantiga marknadsföringsbegrepp "Familjen Helsingborg". Det är ett intellektuellt lågvattenmärke att tro att man kan samla en region kring ett sådant löjligt begrepp som "Familjen Helsingborg". Heder till min egna hemkommun Landskrona som valt att stå utanför detta trams.

Nä; det kommunerna i nordvästra Skåne bör göra är att även de kopplar sig till Köpenhamn och Malmö; "Skåne Northwest - part of the Copenhagen-Malmö Region". Då kan vi i vår platsbranding effektivt utnyttja det faktum att vi ligger nära Köpenhamn.

"Familjen Helsingborg"; snälla!?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar